En julhistoria

För 3 år sen när jag jobbade på Gran Canaria som reseledare bestämde jag mej för att göra en skiva med julmusik att ha i transferbussen. Det var dagen före julafton och stor flygplatsdag med många avresande och ankommande gäster. De avresande gästerna var på gott humör, lite sol, ny energi och färg på kroppen hade semestern gett – nu var de på väg hem för att fira jul! Det var nästan så de satt och sjöng med i julmusiken jag spelade. – God Jul allihopa! Gör en snöängel för mej i snön där hemma. De tackade för sig och försvann in till incheckningen och hemåt Stockholm.
En våning ner stod jag sen upprymd för att ta emot gästerna från Oslo. Alltid lika upplyftande att ha norrmän i bussen. Trodde jag. Efter en stund är alla i bussen och redo för avfärd mot hotellen och jag börjar prata om det jag skulle. Vilket inte tar så stor del av resan ner mot Playa del Ingles utan är ganska snabbt avklarat. Så jag sätter igång skivan med julmusiken igen, sitter och nynnar med en låt eller två när plötsligt en väldigt irriterad och upprörd manlig gäst knackar mej på axeln. – Kan du inte stänga av den här jäkla skiten?! Absolut kan jag det, och gör det på stört. Konstigt att man inte gillar julmusik? Jag hade ju inte ens tänkt tanken som då slog mej, att det finns vissa som faktiskt åker utomlands för att SLIPPA allt som har med julen att göra!! De som helt enkelt inte tycker om julen, hånas av glädjen och tycker att det är otroligt krystat. Resan kändes plötsligt inte riktigt lika upplyftande längre. 
Musiken förblev förstås tyst resten av den resan, men när jag kom hem till lägenheten så satte jag på den igen, på hög volym och glädje i hela kroppen! Jag gillar ju i alla fall julen!!

GOD JUL!!


Kommentarer
Postat av: Linda

Så kan det vara.. kan aldrig ta förgivet att alla andra ska tycka lika som en själv =)

2009-12-29 @ 16:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0