blåbärsplockning

Kan någon förklara för mej hur det kommer sig att när jag går in på Clas Ohlson och Kicks så kommer jag alltid ut med andra saker än jag hade tänkt mej? Ibland blir det också men ibland istället för... Igår hade jag en budget på Clas Ohlson på 270:- men det klättrade upp till 480:-... hm.. men det var inga onödiga saker jag köpte, bara saker jag behöver! faktiskt.

Som ni förstår så blev det alltså inget av Sommarlandsbesöket igår. Tog en sväng till Insjön och sen åkte jag till Sjugare. Mina kompisar håller på att totalrenovera ett litet hus där. Jag, Jennie och hennes flickor Stella och Iris åkte ut i blåbärsskogen en stund på eftermiddagen. Galonbyxor var en bra idé till småflickorna, det var bara det att jag skulle ha haft ett par också!! Kunde inte låta bli att sätta mej i riset för att ta bilder på barnen och naturligtvis satte jag mej i blåbär!! Har inte vågat titta om fläckarna gick bort i tvätten än!
Iris parkerade vid en tuva och stoppare samtliga blåbär i munnen istället för hinken och Stella körde nog varannan tror jag. Sen var det saft och kaka innan vi åkte hemåt. Det var jättemysigt!



 

 

 

 
Volleyboll och Texas Hold'em i Stensveden på kvällen. För min skull var det tur att vi spelade i tändstickor och inte pengar om vi säger så!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0